Vilkår og betingelser og avbestillinger – kurs

Spesielle vilkår for kurs med Nyméri hundeperspektiv

Betaling
Betaling ved bestillingstidspunktet refererer alltid til det såkalte bestillingsgebyret.
Gjeldende priser er oppgitt ved bestillingstidspunktet. For gjeldende priser, se nettsiden www.zoogiganten.se.
ZooGiganten forbeholder seg retten til å gjøre typografiske og trykkfeil.

Bestillingsgebyr
Betales med 100 % av kostnaden for tjenesten ved bestilling.
Transaksjonen anses som betalt når tjenesten starter.

For å avbestille/ombooke
Dette må gjøres direkte til Nymeri Hundperspektiv på kontaktinformasjonen nedenfor. Avbestilling må gjøres skriftlig til info@nymerihundperspektiv.se
SMS og telefonsvarer er ikke gyldige metoder for avbestilling.

Mistet besøk

Ubesøk som ikke blir varslet vil ikke resultere i noen kompensasjon for bestillingsgebyret.

Avbestilling varsles 0–14 dager før kursstart
Ingen refusjon for bestillingsgebyr.

Avbestilling varsles >14 dager før kursstart
Det vil bli utbetalt en kompensasjon på 50 % av bestillingsgebyret.

Angrerett
Du har rett til å angre fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har gjort bestillingen. Hvis du ønsker å utøve angreretten din, må du skrive en klar og utvetydig melding til den næringsdrivende via e-post om din beslutning om å angre fra avtalen til i nfo@nymerihundperspektiv.se

Flyttet eller avlyst kurs
Hvis vi (Nyméri Hundperspektiv) blir tvunget til å endre datoer for kurs eller andre bestillinger, og du ikke kan delta på den nye datoen, har du rett til å få refusjon for det arrangementet.

Aggressiv/redd hund
Hvis hunden din viser sterk aggressiv atferd eller har sterk frykt, må du gi oss beskjed før du melder deg på kurset. Hvis dette ikke gjøres, kan vi nekte deg å delta på kurset. Avgiften vil ikke bli refundert.

Forsikring
Dyret ditt må være forsikret for å delta på kurs.
Forsikringen din må dekke eventuelle skader som kan oppstå under et kurs.

Vaksinasjon, sykdom, skadedyr
Hunden må være vaksinert med DHPPI, fri for smittsomme sykdommer og fri for skadedyr.

Ulykke
Zoogiganten og Nymeri Hundperspektiv er ikke ansvarlige for kostnader ved ulykker, og kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle påfølgende helseproblemer. Hvis dyret ditt har veterinærforsikring, kan du unngå unødvendige kostnader ved ulykker.

Erstatning ved ulykke/skade
Dersom dyret dør i løpet av kurset, vil ikke Nymeri Hundperspektiv eller Zoogiganten holdes erstatningsansvarlige.

Skadet/sykt dyr etter kurs
Kursleverandøren og Zoogignate kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle omstendigheter som måtte oppstå med dyret etter kurset.

Spesielt for atferdsvurdering og privattimer
Gyldighetsperioden for en atferdsundersøkelse er seks måneder fra bestillingsdatoen (for pakken).

Når du har bestilt en plass på en vurdering eller konsultasjon som ikke er betalt i sin helhet på nett, vil du motta en faktura med 14 dagers forfallsdato. Dersom fakturabetalinger ikke mottas, forbeholder selskapet seg retten til å avlyse kurset eller vurderingen.

For purregebyrer påløper et purregebyr på 60 SEK/purring.

Hvis du avbestiller en privattime, rådgivning eller atferdsvurdering innen 14 dager etter bestilling, vil du bli belastet hele prisen for tjenesten du bestilte.

Det er ingen gebyr for å endre timeplanen for privattimer, rådgivning eller atferdsvurdering mer enn 24 timer i forveien. Endring av timeplan mindre enn 24 timer i forveien vil medføre et gebyr på 50 % av timens kostnad.

Force majeure
Hindring for å utføre plikter, force majeure
Dersom vi mot formodning ikke er i stand til å utføre våre tjenester på grunn av hindringer som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig smittespredning eller andre omstendigheter utenfor noen av partenes kontroll som hindrer oss i å oppfylle våre kontraktsforpliktelser, vil vi varsle deg så snart som mulig gjennom den oppgitte kontaktinformasjonen. Det utbetales vanligvis ingen kompensasjon i slike tilfeller.

Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene og betingelsene vil bli publisert på nettstedet. De endrede vilkårene og betingelsene anses som akseptert i forbindelse med en bestilling eller et besøk på nettstedet.

Tvist og lovvalg
Ved tvist angående ansvar for avbestilling, må du fremlegge dokumentasjon i form av en e-postkopi eller lignende historikk som viser at avbestillingen ble gjort innen fristen fra behandlingstiden.

Dersom en tvist ikke kan løses ved gjensidig avtale mellom selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den generelle klagenemnda, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan du sende inn en klage på nett via EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning, se http://ec.eu/consumers/odr

Tvister angående tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk lov.