Vilkår og avbestillinger – dyrehotell
Spesielle vilkår for Dyrehotellet
Vilkår
Vi vil alltid ivareta dyrets beste interesser basert på vår kunnskap, erfaring og informasjonen du har gitt oss. Hvis vi er usikre på dyrets atferd, helse eller noe annet, vil vi først kontakte deg. Hvis du ikke er kontaktbar, vil vi handle i henhold til vår ytterste forsiktighet for dyret.
Tidspunkter og levering mandag–fredag
Utsjekking 11:00–12:00
Innsjekking 15:00–16:00
Tidspunkter og levering lørdag, søndag, kveld
Utsjekking 09:00–10:00
Innsjekking 10:00–11:00
STENGT Sankt sommerdag, juledag og nyttårsdag
Sørg for at du ikke har bestilt slik at innsjekking/utsjekking faller på sankthansdag, juledag og nyttårsdag.
Avlevering
Innsjekking skjer i hotellets åpningstider. Eieren gjennomgår detaljene for oppholdet på dyrehotellet med personalet. Deretter går begge parter inn og lar dyret være i buret/voliæren/innhegningen/rommet.
Samling
Henting skjer i hotellets åpningstider. Dersom noen andre enn eieren skal hente dyret, må dette varsles. Dyr vil ikke bli utlevert til noen som ikke er godkjent av eieren. Vennligst ta med legitimasjon ved henting for å bevise identiteten din.
Forsinket henting
Hvis du ikke kan hente dyret ditt på avtalt dato, vil det påløpe et tillegg på dobbel dagsleie for hver dag inntil du henter dyret ditt.
Ingen henting
Hvis du ikke henter dyret ditt innen 7 dager etter avtalt hentedato, beholder vi dyret i maksimalt 30 dager fra hentedatoen. Deretter vil 30 dagers dobbel leie bli belastet ved faktura til din hjemmeadresse. Hvis vi ikke kontakter deg, overtar vi eieransvaret for dyret ditt.
Utvalgte helligdager
I løpet av disse dagene er det ikke mulig å hente eller levere dyret ditt.
Sankt sommerdag, juledag og nyttårsdag
Forrige returreise
Hvis dyret ditt sjekker ut tidligere enn forventet, vil det ikke bli utbetalt noen kompensasjon for de resterende dagene.
Betalingsbetingelser og priser
Betaling for dyrehotellet refererer alltid til det såkalte bestillingsgebyret.
Gjeldende priser er oppgitt ved bestillingstidspunktet. For gjeldende priser, se nettsiden www.zoogiganten.se.
ZooGiganten forbeholder seg retten til å gjøre typografiske og trykkfeil.
Betaling
Bestillingsgebyret er 100 % av oppholdets pris på bestillingstidspunktet.
Transaksjonen anses som fullt betalt på innsjekkingsdagen.
Avgifter og kjøp
Kjøp fra Djurhotellet, gebyrer og servicegebyrer som benyttes under oppholdet, vil bli belastet ved utsjekking.
Forsikring, Vaksinasjon, Ulykke, Sykdom, Skadedyr
Veterinærforsikring
Zoogiganten dekker ikke kostnader dersom veterinærbehandling er nødvendig. Hvis dyret ditt har veterinærforsikring, kan du unngå unødvendige kostnader ved akutte sykdommer eller skader.
Forsikringsbevis
En kopi av dyrets forsikringsbevis må sendes inn til ZooGiganten før eller på innsjekkingsdagen, hvis tilgjengelig.
Vaksinasjon – kanin/katt
Kaniner må vaksineres mot myxomatose og RVHD. RVHD2 er ikke påkrevd. En kopi av dyrets vaksinasjonsbevis må sendes til ZooGiganten før eller på innsjekkingsdagen.
Katter må være vaksinert mot kattepest og katteinfluensa. En kopi av dyrets vaksinasjonsbevis må sendes inn til ZooGiganten før eller på innsjekkingsdagen.
Ved ulykke/skade
Dersom dyret blir skadet under oppholdet og vi vurderer at det er behov for en form for pleie, vil vi først kontakte deg for råd. Dersom situasjonen er akutt og det kreves øyeblikkelig pleie, vil vi ta dyret med til nærmeste veterinærklinikk/dyresykehus.
Erstatning ved ulykke/skade
Dersom dyret dør eller blir skadet under oppholdet på dyrehotellet, er ikke ZooGiganten ansvarlig for eventuelle skader som oppstår.
Skadet dyr / fysisk funksjonshemming
Et skadet eller på annen måte fysisk funksjonshemmet dyr har normalt ikke lov til å oppholde seg på dyrehotellet. I spesielle tilfeller kan dette tillates dersom ZooGigantens ansatte vurderer at dette kan håndteres basert på dyrets evne til å håndtere miljøet.
Sykt dyr
Syke dyr har ikke lov til å oppholde seg på dyrehotellet før 1 uke etter at det er funnet symptomfritt. Det utbetales ingen kompensasjon for tapte dager på dyrehotellet. Eieren bes kontakte ZooGiganten før innsjekking dersom dyret viser symptomer på sykdom, slik at vi kan vurdere om det kan være muligheter for å imøtekomme dyret ditt.
Diaré, oppkast, svekket allmenntilstand
Hvis dyret ditt viser dårlig helse, diaré, oppkast eller redusert allmenntilstand, kan det ikke bli værende på dyrehotellet før 1 uke etter at det er funnet å være symptomfritt.
Sykdom under oppholdet
Dersom dyret blir sykt under oppholdet, vil det først bli plassert separat for å beskytte andre mot å bli smittet og for å gi individet fred og ro. Dersom vi vurderer at det er behov for en form for pleie, vil vi først kontakte deg for råd. Dersom situasjonen er akutt og øyeblikkelig pleie er nødvendig, vil vi ta dyret med til nærmeste veterinærklinikk/dyresykehus. Gebyret for veterinærbesøket betales av dyreeieren. ZooGiganten er ikke ansvarlig for eventuelle sykdommer som måtte oppstå og er ikke erstatningspliktig ved noen form for sykdom.
Skadedyr
Dyr med noen form for skadedyr har ikke lov til å bo på dyrehotellet. Disse må behandles med en fullstendig behandling før de flyttes inn på dyrehotellet. Innflytting til hotellet kan kun skje tidligst 1 uke etter at det er funnet å være symptomfritt.
Død
Ved sykdom, ulykke eller aldersrelaterte årsaker som fører til at et dyr dør, vil det bli ordnet et respektabelt sted hvor dyret kan ligge inntil du er klar til å, hvis du ønsker det, ta det med hjem. Det utbetales ingen erstatning ved dødsfall.
Sykt dyr etter opphold på dyrehotell
ZooGiganten kan ikke holdes ansvarlig for omstendigheter som kan påvirke dyret etter et opphold på dyrehotellet.
Grupper
Gruppearbeid
Hvis du har mer enn ett dyr, må de samarbeide om å dele volier/bur/løpegård/rom. Hvis dyrene viser farlig eller stressende atferd overfor hverandre under oppholdet, vil de bli separert, og eieren vil bli belastet leie for det ekstra volier/bur/løpegård/rom.
Endring og avbestilling av bestilling
Endringer og avbestillinger av opphold håndteres via e-post. Send en e-post til djurhotell@zoogiganten.se for hjelp med å endre eller avbestille oppholdet ditt.
Endringer og avbestillinger må gjøres minst 3 dager før innsjekkingsdatoen, da refunderes bestillingsgebyret 100 %.
Avbestillinger senere enn 3 dager før innsjekking vil bli belastet/refundert med 50 % av den totale kostnaden for hotelloppholdet. Hvis du ikke møter opp på innsjekkingsdagen og ikke har hørt fra oss, vil du bli belastet med 100 % av det totale bestillingsgebyret. Zoogiganten forbeholder seg alltid retten til å avbestille oppholdet ditt uansett årsak.
Fôr
Mat leveres i henhold til dine instruksjoner. Eieren er ansvarlig for å sørge for at deres egen mat er tilstrekkelig for hele perioden. Hvis deres egen mat går tom under oppholdet, vil eieren bli belastet den vanlige prisen for den valgte pakken ved henting. Eieren tar med seg resterende mat ved utsjekking. Vi kan kun tilby mat som er i vårt vanlige sortiment i butikken. Snacks leveres i henhold til hva som for øyeblikket er tilgjengelig på ZooGigantens dyrehotell.
Egen feed
Hvis du ønsker å bruke ditt eget fôr, er det plass til oppbevaring. Vi fôrer etter avtale med deg.
Aktivering og tilpasning
Individuell tilpasning
Hvis dyret ditt har noen vaner, vil vi gjerne gjøre det så bra som mulig for den enkelte. Vi baserer vår avgjørelse på informasjonen du oppga under søknaden og innsjekkingen.
Dyrestørrelse, voliere, bur, paddock, rom
Jordbruksverkets lov om områder (L-80)
Vi følger til enhver tid minst Jordbruksverkets forskrifter angående plass ved dyrehold under inakkordet. Vi prøver alltid å holde ekstra plass i tillegg til de nødvendige dimensjonene fra JBV.
Force majeure
Hindringer for ombordstigning, Force Majeure
Dersom vi mot formodning ikke klarer å oppfylle løftet om tilrettelegging på grunn av hindringer som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig smittespredning eller andre omstendigheter utenfor partenes kontroll som forhindrer oppfyllelse av kontraktsforpliktelser, vil vi varsle deg så snart som mulig gjennom den oppgitte kontaktinformasjonen. Det utbetales vanligvis ingen kompensasjon i slike tilfeller.
Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene og betingelsene vil bli publisert på nettstedet. De endrede vilkårene og betingelsene anses som akseptert i forbindelse med en bestilling eller et besøk på nettstedet.
Tvist og lovvalg
Ved tvist om ansvar for avbestilling, må du fremlegge dokumentasjon i form av en e-postkopi, tekstmeldingshistorikk eller lignende som viser at avbestillingen ble gjort innen fristen fra behandlingstiden.
Dersom en tvist ikke kan løses ved gjensidig avtale mellom selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den generelle klagenemnda, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan du sende inn en klage på nett via EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning, se http://ec.eu/consumers/odr
Tvister angående tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene og betingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov.