Vilkår og betingelser og avbestillinger – dyresalong

Spesielle forhold Zoogiganten Salong

Generelt

Vi vil alltid ivareta dyrets beste interesser basert på vår kunnskap, erfaring og informasjonen du har gitt oss. Hvis vi er usikre på dyrets atferd, helse eller noe annet, vil vi først kontakte deg. Hvis du ikke er kontaktbar, vil vi handle i henhold til vår ytterste forsiktighet for dyret.

Betaling
Betaling ved bestillingstidspunktet refererer alltid til det såkalte bestillingsgebyret.
Gjeldende priser er oppgitt ved bestillingstidspunktet. For gjeldende priser, se nettsiden www.zoogiganten.se.
ZooGiganten forbeholder seg retten til å gjøre typografiske og trykkfeil.

Bestillingsgebyr
Betales med 100 % av kostnaden for tjenesten ved bestilling.
Transaksjonen anses som betalt etter at tjenesten er utført.

For å avbestille/ombooke
Dette må gjøres direkte til frisøren på kontaktinformasjonen hans salong@zoogiganten.se
tekstmelding 072-749 42 00
Talepost er ikke en gyldig metode for avbestilling.

Mistet besøk
Uoppmøte som ikke blir varslet vil medføre et avbestillingsgebyr på 100 %.

Avbestilling/ombooking varsles 0–24 timer før behandling
Uoppmøte som varsles mindre enn 24 timer før behandlingstid vil medføre et avbestillingsgebyr på 100 %.

Avbestilling/ombooking varsles 24–48 timer før behandling
Avlyste behandlinger som varsles 24–48 timer før behandlingstidspunktet vil medføre et avbestillingsgebyr på 50 %.

Avbestilling/ombooking 48 timer før behandling
Avbestilling av behandlinger som skjer senest 48 timer før avtalt tid vil resultere i 100 % refusjon av bestillingsgebyret.

Tider og levering
Din bestilte time må følges og kan ikke flyttes i løpet av dagen uten forutgående konsultasjon med frisøren.

Avlevering
Hunden din bør være uthvilt før den besøker dyresalongen.

Løpere (hunder)
Hvis hunden er i løpetid, bør salongen alltid kontaktes før behandling for å gi råd om hvorvidt det er egnet til å utføre behandlingen og eventuelt vurdere om det bør foretas en ny timeplan.

Drektige dyr
Hvis du er gravid, bør du alltid konsultere salongen før du klipper håret.
Hårklippen kan nektes uten kompensasjon dersom salongen ikke blir informert og det ikke er inngått en avtale om å utføre tjenesten.

En gravid person kan bli skadet av stress, og det bør tas spesielle hensyn.
Det er alltid eierens endelige ansvar å vurdere om en hårklipp er passende, selv om salongen samtykker i å utføre tjenesten.

Samling
Hvis du ikke kan hente innen 2 timer etter planlagt hentetid, vil du bli belastet et ekstra gebyr på 100 SEK/time med mindre annet er avtalt med trimmeren.

Sen ankomst til bestilt tid
Hvis du kommer for sent til den bestilte timen, vil vi utføre tjenesten i den grad det er mulig å fullføre den innen den avtalte tiden. Resultatet av hårklippen kan bli påvirket av den forkortede tiden. Avtaler kan ikke forlenges på dagen. Det utbetales ingen kompensasjon for sen ankomst.

Priser og behandlinger
Dersom det oppstår forsinkelser i behandlingen på grunn av pelsen, hundens temperament, hundens etterlevelse osv., kan det påløpe ekstra kostnader. Vi tar vanligvis 200 SEK/15 min. Alle oppførte priser er fra priser der du kan bestille ekstra tid ved bestilling hvis du vet at dyret ditt har en grunn til å utsette tiden, dette er for å sikre at det er nok tid.

Forsikring, Vaksinasjon, Ulykke, Sykdom, Skadedyr
Zoogiganten dekker ikke kostnader dersom veterinærbehandling er nødvendig. Hvis dyret ditt har veterinærforsikring, kan du unngå unødvendige kostnader ved akutte sykdommer eller skader.

Forsikring
Dyret ditt må være forsikret for å komme til salongen.
Forsikringen din må dekke eventuelle skader som kan oppstå under behandling på en dyresalong.

Ved ulykke/skade
Dersom dyret blir skadet under behandlingen og vi vurderer at det er behov for en form for pleie, vil vi først kontakte deg for råd. Dersom situasjonen er akutt og det kreves øyeblikkelig pleie, vil vi ta dyret med til nærmeste veterinærklinikk/dyresykehus.

Erstatning ved ulykke/skade
Dersom dyret dør eller blir skadet under oppholdet på dyrehotellet, er ikke ZooGiganten ansvarlig for eventuelle skader som oppstår.

Skadet dyr / fysisk funksjonshemming
Et skadet eller på annen måte fysisk funksjonshemmet dyr kan normalt ikke behandles i salongen. I spesielle tilfeller kan dette tillates dersom ZooGigantens personale vurderer at dette kan håndteres basert på dyrets evne til å håndtere omgivelsene.

Sykt dyr
Syke dyr har ikke lov til å oppholde seg på salongen før 1 uke etter at det er funnet symptomfritt. Det utbetales ingen kompensasjon for syke dyr. Eieren bes kontakte ZooGiganten før avtalt tid dersom dyret viser symptomer på sykdom, slik at vi kan vurdere om det kan være muligheter for å ombooke dyret ditt.

Diaré, oppkast, svekket allmenntilstand
Hvis dyret ditt viser dårlig helse, diaré, oppkast eller nedsatt allmenntilstand, kan vi ikke utføre tjenesten.

Skadedyr
Dyr med noen form for skadedyr er ikke tillatt i salongen. Disse må behandles med en fullstendig behandling før behandlingen starter. Behandling kan gjøres tidligst 1 uke etter at det er funnet symptomfritt.

Skadet/sykt dyr etter behandling i salongen
ZooGiganten kan ikke holdes ansvarlig for omstendigheter som kan påvirke dyret etter en behandling i salongen.

Force majeure
Hindringer for å utføre behandling, Force Majeure
Dersom vi mot formodning ikke er i stand til å utføre våre tjenester på grunn av hindringer som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig smittespredning eller andre omstendigheter utenfor noen av partenes kontroll som hindrer oss i å oppfylle våre kontraktsforpliktelser, vil vi varsle deg så snart som mulig gjennom den oppgitte kontaktinformasjonen. Det utbetales vanligvis ingen kompensasjon i slike tilfeller.

Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene og betingelsene vil bli publisert på nettstedet. De endrede vilkårene og betingelsene anses som akseptert i forbindelse med en bestilling eller et besøk på nettstedet.

Tvist og lovvalg

Ved tvist om ansvar for avbestilling, må du fremlegge dokumentasjon i form av en e-postkopi, tekstmeldingshistorikk eller lignende som viser at avbestillingen ble gjort innen fristen fra behandlingstiden.

Dersom en tvist ikke kan løses ved gjensidig avtale mellom selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den generelle klagenemnda, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan du sende inn en klage på nett via EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning, se http://ec.eu/consumers/odr

Tvister angående tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk lov.